طراحی داخلی به سبک معماری کلاسیک

طراحی داخلی به سبک معماری کلاسیک

امروزه شاهده استفاده گسترده از سبک مدرن در دکوراسیون داخلی هستیم، اما هنوز سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک جذابیت های بصری خاص خود را داشته و هنوز محبوب باقی مانده است. شاید برخی از افراد به دلیل قدیمی و نوستالژی بودن این سبک، این سبک را کنار گذاشته باشند، اما به دلیل اصالت و منحصر به فرد بودن آن این سبک مورد توجه بسیاری از افراد می باشد.

یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی که از گذشته تاکنون برای طراحی فضاهای مختلف در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، سبک کلاسیک می باشد. سبک کلاسیک در سبک های دکوراسیون داخلی از اصالت خاصی برخوردار است، زیرا این سبک بسیار لوکس و ظریف به نظر می رسد و فضای اشرافی و سلطنتی را در خانه ایجاد می کند. با انتخاب سبک کلاسیک می توانید حس راحتی، آرامش و گرمای دوران گذشته را در منزل و فضای مورد نظر خود ارمغان آورید.

سبک کلاسیک یکی از سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که طرفداران بسیاری دارد. سبک معماری کلاسیک مربوط به دوره ماقبل مدرن می باشد، در چنین دوره ای نظام ارزش گذاری و اخلاقی و تمام نهاد ها و ساخت های سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی مبتنی بر انگاره خدامحورانه ای از عالم و آدم بود و معماری این دوره با نگاه سنتی و بر اساس تفکرات ذهنی و روحانی شکل میگرفت.

سبک معماری کلاسیک

سبک کلاسیک ریشه باستانی دارد و متشکل از  مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از رم و یونان باستان است که از آن ها در هنر و معماری نیز استفاده می شود. در سبک کلاسیک از عناصر معماری سنتی غربی مثل ستون و دیوارهای گچ بری شده، مبلمان ظریف کار شده و مجسمه های آنتیک، استفاده می شود و انتخاب و چیدمان همه چیز بر پایه تناسب، تقارن و هارمونی، می باشد. از ویژگی های مهم در طراحی معماری فضای داخلی به سبک کلاسیک ارتفاع زیاد سقف، ستون های بلند، پرده های سرتاسری نزدیک به هم، آینه ها، گلدان و مجسمه های برنزی و… است که زیبایی فضا به سبک کلاسیک را دو چندان کرده و حس تسلط در فضا را القا می کند. این سبک به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش طرفداران خاص خود را دارد و هیچگاه از مد نیافتاده است. 

ویژگی های معماری کلاسیک

برخی از ویژگی های معماری کلاسیک عبارتند از: 

  • نظم، تعادل، تقارن مهم ترین اصل در انتخاب و چیدمان در سبک کلاسیک می باشد.
  • سلطنتی و تجمل گرایی (دوران روم و یونان باستان)
  • استفاده از رنگ های گرم و فاخر (همچون رنگ های طیف کرم و قهوه ای)
  • استفاده از متریال طبیعی در دکوراسیون داخلی 
  • استفاده از وسایل چوبی
  • استفاده از پارچه های طبیعی با نقش و طرح زیبا
  • دارای تزئینات زیبا و فراوان و میتوان از مسجمه، تابلوهای دکوری و تابلو فرش ها و دکوریجات آنتیک و عتیقه استفاده کرد.
  • وجود نقطه کانونی در طراحی داخلی به سبک کلاسیک اغلب در مرکز اتاق قرار دارد.

رنگ در دکوراسیون سبک کلاسیک

 

در سبک کلاسیک از رنگ های الهام گرفته از طبیعت استفاده می شود بنابراین بهتر است از رنگ های آرام، ملایم و گرم استفاده شود تا حس صلح و آرامش بخشی در فضای داخلی ایجاد شود. در این سبک میتوانید از رنگ های نظیر طلایی، بژ، خاکستری، کرم، هلویی، زیتونی،نقره ای،قرمز و رنگ های قهوه ای ملایم ، زرد، آبی، سبز و رنگ های خاکستری، صورتی مات استفاده کنید همچنین در صورت تمایل به استفاده از رنگ سفید میتوانید از سفید مات استفاده کنید و یا با ترکیب با رنگ های ملایم و گرم مانند شیری رنگ را از خنثی به گرم نزدیک کنید تا فضای گرمتری داشته باشید. در این سبک اغلب از تنالیته ی سفید و سایه هایی از رنگ های فیلی،کرم و شیری برای رنگ سقف استفاده می شود.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *